Sorting
Source
Katalog zbiorów
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Status
available
(6)
Branch
Oddział dla Dzieci
(6)
Author
Wianecka Elżbieta
(4)
Wianecka-Kuźma Aleksandra
(4)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Aleksandra Wianecka-Kuźma
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(5)
Audience Group
0-5 lat
(6)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Logopedzi
(6)
Rodzice
(6)
Cudzoziemcy
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Czytanie
(6)
Język polski
(6)
Korekcja mowy
(5)
Logopedia
(1)
Zaburzenia artykulacji mowy
(1)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Fonetyka
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
6 results Filter
Book
CD
In basket
(Słucham i uczę się mówić/ Jagoda Cieszyńska)
Książka Jagody Cieszyńskiej i Elżbiety Wianeckiej to zestaw ćwiczeń adresowanych do trzech grup dzieci: cierpiących na zaburzenia słuchu fonemowego dwujęzycznych dla których język polski jest językiem obcym (drugim) Prawidłowa percepcja, inaczej odbiór słuchowy jest niezbędna, jeśli dziecko ma nauczyć się poprawnie artykułować głoski. Dzieci, u których występują zaburzenia w tym zakresie (słuchu fonemowego), stają przed problemem rozróżnienia głosek, które dla nich brzmią bardzo podobnie, na przykład głoski c oraz s, cz oraz sz albo r oraz l. Autorki zadbały o to, by młodsze dzieci nie miały problemów z zapamiętaniem miejsca i sposobu artykulacji trudnych głosek. W tym celu przygotowały specjalne wizualizacje. Do książki dołączono także płytę CD, na której umieszczono nagrania prawidłowej wymowy sylab. Dla ułatwienia, samogłoski w sylabach brzmią dłużej, niż ma to miejsce w warunkach naturalnych. Uwagi: nagrania przeznaczone są do słuchania za pomocą słuchawek optymalny czas ćwiczeń powinien wynosić około 10 minut dziennie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Słucham i uczę się mówić/ Jagoda Cieszyńska)
Opis według okładki.
rawidłowa artykulacja samogłosek ma zasadnicze znaczenie dla wyrazistości wymowy, a tym samym do bycia rozumianym. Małe dziecko rozpoczyna ćwiczenie wokalizowania samogłosek już pod koniec drugiego miesiąca życia. W gaworzeniu niemowlęcym można usłyszeć wiele samogłosek, które nie występują w języku polskim. Dopiero w szóstym miesiącu życia utrwalają się samogłoski charakterystyczne dla języka etnicznego. Należy pamiętać, że kategorie samogłoskowe mają znacznie większą niż spółgłoski skłonność do nakładania się na siebie.Samogłoski mają także wiele wariantów regionalnie i społecznie uwarunkowanych. To właśnie po brzmieniu samogłosek można łatwo rozpoznać, czy ktoś urodził się wychował na Śląsku, czy na Wybrzeżu. Artykulacja samogłosek zdradza też nasze pochodzenie, gdy porozumiewamy się w obcym języku. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu. Pomoc przeznaczona jest dla dzieci: - dwujęzycznych - niedosłyszących - z niezakończonym rozwojem mowy - z wadami wymowy - z afazja i alalią - z zaburzeniem komunikacji językowej - z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi Praca z książeczką Samogłoski i wykrzyknienia poprawia koncentrację i uwagę dziecka oraz stanowi pierwszy etap w nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Wykrzyknienia i wyrażenie dźwiękonaśladowcze pojawiają się pod koniec pierwszego roku życia dziecka. Pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju mowy i komunikacji. Dla wielu dzieci jeszcze przez kolejne dwa lata pozostają jedynym sposobem przekazywania znaczeń. Onomatopeje w naturalny sposób umożliwiają dziecku ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej (umiejętności porozumiewania się) i artykulacji. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze i wykrzyknienia zbudowane są najczęściej z sylaby otwartej, najłatwiejszej artykulacyjnie, ale pojawiają się tu niemal wszystkie spółgłoski z systemu języka. Dzięki temu dziecko ma możliwość ćwiczenia wymowy także trudnych spółgłosek, ale w ułatwionej sytuacji komunikacyjnej. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze nazywają nie tylko zwierzęta, ale także przedmioty i zjawiska dziejące się wokół dziecka. Pełnią tym samym rolę rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka. Budują w ten sposób system językowy dziecka, pozwalający mu opowiadać o otaczającym świecie. Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami komunikacji językowej opanowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych i wykrzyknień jest niezwykle ważne ponieważ buduje pewność skutecznej komunikacji. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Słucham i uczę się mówić : sylaby i rzeczowniki. 1 / Elżbieta Wianecka. - Kraków : Wydawnictwo Arson, 2012. - 24 strony : rysunki kolorowe ; 21 cm + płyta CD.
(Słucham i uczę się mówić/ Elżbieta Wianecka)
Opis według okładki.
Zestaw "Sylaby i rzeczowniki" składa się z czterech części. Do każdej książeczki dołączona jest płyta. Płyty należy słuchać codziennie z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek (warunek konieczny). Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2 x 10 minut. Nagrania na płytach zostały przygotowane w profesjonalnym studio oraz przetworzone elektronicznie (wydłużony czas trwania spółgłosek). Książeczki są ilustrowane, zawierają sylaby i podpisy, co pozwala na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. W książeczce "Sylaby i rzeczowniki 1" znajdują się sylaby ze spółgłoskami: B, C, D, F, G, H.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
Book
CD
In basket
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
ęzykowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla Dzieci
There are copies available to loan: sygn. 81 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again