Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(5)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(4)
Placówka
Oddział dla Dzieci
(11)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(5)
Wianecka Elżbieta
(4)
Wianecka-Kuźma Aleksandra
(4)
Kłos Joanna
(3)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Kłos Joanna (grafik)
(2)
Aleksandra Wianecka-Kuźma
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(3234)
Młodzież
(2261)
6-8 lat
(841)
0-5 lat
(530)
9-13 lat
(514)
Logopedzi
(11)
14-17 lat
(313)
18+
(37)
Rodzice
(23)
Dorośli
(21)
Szkoły podstawowe
(21)
Szkoły średnie
(13)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(8)
Gimnazja
(6)
Licea
(4)
5-8 lat
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
dzieci
(3)
9-13
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Szkoły podstawowa
(2)
młodzież
(2)
13-15
(1)
2001
(1)
9-11 lat
(1)
Chłopcy
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Grupa wiekowa
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Proza
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły średnia
(1)
Technikum
(1)
Ukraińcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Temat
Korekcja mowy
(9)
Czytanie
(6)
Język polski
(6)
Rodzina
(3)
Logopedia
(2)
Pucio (postać fikcyjna)
(2)
Miasta
(1)
Rozumienie
(1)
Wsie
(1)
Zaburzenia artykulacji mowy
(1)
Życie codzienne
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Fonetyka
(1)
Opowiadanie
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
11 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i uczę się mówić/ Jagoda Cieszyńska)
Książka Jagody Cieszyńskiej i Elżbiety Wianeckiej to zestaw ćwiczeń adresowanych do trzech grup dzieci: cierpiących na zaburzenia słuchu fonemowego dwujęzycznych dla których język polski jest językiem obcym (drugim) Prawidłowa percepcja, inaczej odbiór słuchowy jest niezbędna, jeśli dziecko ma nauczyć się poprawnie artykułować głoski. Dzieci, u których występują zaburzenia w tym zakresie (słuchu fonemowego), stają przed problemem rozróżnienia głosek, które dla nich brzmią bardzo podobnie, na przykład głoski c oraz s, cz oraz sz albo r oraz l. Autorki zadbały o to, by młodsze dzieci nie miały problemów z zapamiętaniem miejsca i sposobu artykulacji trudnych głosek. W tym celu przygotowały specjalne wizualizacje. Do książki dołączono także płytę CD, na której umieszczono nagrania prawidłowej wymowy sylab. Dla ułatwienia, samogłoski w sylabach brzmią dłużej, niż ma to miejsce w warunkach naturalnych. Uwagi: nagrania przeznaczone są do słuchania za pomocą słuchawek optymalny czas ćwiczeń powinien wynosić około 10 minut dziennie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i uczę się mówić/ Jagoda Cieszyńska)
Opis według okładki.
rawidłowa artykulacja samogłosek ma zasadnicze znaczenie dla wyrazistości wymowy, a tym samym do bycia rozumianym. Małe dziecko rozpoczyna ćwiczenie wokalizowania samogłosek już pod koniec drugiego miesiąca życia. W gaworzeniu niemowlęcym można usłyszeć wiele samogłosek, które nie występują w języku polskim. Dopiero w szóstym miesiącu życia utrwalają się samogłoski charakterystyczne dla języka etnicznego. Należy pamiętać, że kategorie samogłoskowe mają znacznie większą niż spółgłoski skłonność do nakładania się na siebie.Samogłoski mają także wiele wariantów regionalnie i społecznie uwarunkowanych. To właśnie po brzmieniu samogłosek można łatwo rozpoznać, czy ktoś urodził się wychował na Śląsku, czy na Wybrzeżu. Artykulacja samogłosek zdradza też nasze pochodzenie, gdy porozumiewamy się w obcym języku. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu. Pomoc przeznaczona jest dla dzieci: - dwujęzycznych - niedosłyszących - z niezakończonym rozwojem mowy - z wadami wymowy - z afazja i alalią - z zaburzeniem komunikacji językowej - z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi Praca z książeczką Samogłoski i wykrzyknienia poprawia koncentrację i uwagę dziecka oraz stanowi pierwszy etap w nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Wykrzyknienia i wyrażenie dźwiękonaśladowcze pojawiają się pod koniec pierwszego roku życia dziecka. Pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju mowy i komunikacji. Dla wielu dzieci jeszcze przez kolejne dwa lata pozostają jedynym sposobem przekazywania znaczeń. Onomatopeje w naturalny sposób umożliwiają dziecku ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej (umiejętności porozumiewania się) i artykulacji. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze i wykrzyknienia zbudowane są najczęściej z sylaby otwartej, najłatwiejszej artykulacyjnie, ale pojawiają się tu niemal wszystkie spółgłoski z systemu języka. Dzięki temu dziecko ma możliwość ćwiczenia wymowy także trudnych spółgłosek, ale w ułatwionej sytuacji komunikacyjnej. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze nazywają nie tylko zwierzęta, ale także przedmioty i zjawiska dziejące się wokół dziecka. Pełnią tym samym rolę rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka. Budują w ten sposób system językowy dziecka, pozwalający mu opowiadać o otaczającym świecie. Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami komunikacji językowej opanowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych i wykrzyknień jest niezwykle ważne ponieważ buduje pewność skutecznej komunikacji. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się Mówić, Wymawiać, Opowiadać.)
(Pucio / Marta Galewska-Kustra)
Poznajcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi cały dzień! Ten sympatyczny maluch stanie się ulubionym towarzyszem Waszego dziecka w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy! Druga część przygód Pucia skoncentrowana jest na pierwszych słowach typowych dla rozwoju mowy dziecka. Ich rozumienia i używania dziecko uczy się już w pierwszym i drugim roku życia. Dwulatek zaczyna łączyć słowa, a zatem posługuje się już prostymi zdaniami. Zabawa z Puciem ma w tej nauce pomagać. Dla starszych dzieci książka będzie doskonałym materiałem do pierwszych prób samodzielnego czytania. Celowo prosta w formie i wzbogacona pięknymi ilustracjami książka w naturalny sposób wspiera rozwój mowy dziecka. "Pucio mówi pierwsze słowa" to piąta po "Wierszykach ćwiczących języki", "Z muchą na luzie ćwiczymy buzie", "Zeszytowym treningu mowy" oraz "Pucio uczy się mówić" książka z serii "Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się Mówić, Wymawiać, Opowiadać)
(Pucio / Marta Galewska-Kustra)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Temat
Gatunek
Poznajcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi niezapomniane wakacje na Kaszubach! Ten sympatyczny maluch stanie się ulubionym towarzyszem Waszego dziecka w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy. Czwarta część przygód Pucia skierowana jest do dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Czas na zabawę związaną z artykulacją, czyli umiejętnością właściwego wymawiania głosek. Książka wspiera rozwój wymowy dziecka oraz pozwoli rodzicom sprawdzić, czy ich pociecha mówi prawidłowo czy też wymaga profesjonalnego wsparcia logopedycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się Mówić)
(Pucio / Marta Galewska-Kustra)
Opis według okładki.
Wybierzcie się na wieś z Puciem i Misią. Odwiedźcie gospodarstwo pana Henryka, stadninę pani Ewy oraz pracownię ceramiczną pani Moniki. Zobaczcie, jak się robi konfitury, i upieczcie wspaniały sękacz na festyn. Na pewno nie będziecie się nudzić! Siódma część przygód Pucia może służyć zarówno dzieciom młodszym, jak i starszym przedszkolakom. Jej celem jest sprawdzanie i rozwijanie umiejętności rozumienia mowy, wzbogacenie słownika dziecka o nazwy nowych obiektów i czynności oraz rozwinięcie umiejętności opowiadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się Opowiadać)
(Pucio / Marta Galewska-Kustra)
Opis według okładki.
Poznajcie Pucia i jego bliskich! Ten sympatyczny maluch jest ulubionym towarzyszem dzieci w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy. Piąta część przygód Pucia to dla dzieci potrafiących już mówić okazja do ćwiczenia umiejętności opowiadania. Zachętą do tego są perypetie związane z pojawieniem się nowego członka rodziny. Pod każdą dużą ilustracją znajdują się dodatkowe obrazki mobilizujące do opisywania przeżyć bohaterów własnymi słowami, a także pytania skłaniające do rozmowy z rodzicem na temat szczególnie interesujący każdego malucha: własne przyjście na świat. Opowiadanie wymaga m.in. rozumienia związków przyczynowo-skutkowych i relacji czasowych. Możemy dzieciom pomóc, zadając pytania typu: „Co się wydarzyło na początku?”, „Co potem zrobił Pucio?”, „ Dlaczego?” oraz używając zwrotów: „najpierw”, „później”, „na koniec”. Przede wszystkim jednak pozwólmy swoim pociechom na samodzielność w opowiadaniu, zadawaniu pytań i wyjaśnianiu napotkanych w książce sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pucio / Marta Galewska-Kustra)
(Uczę się Mówić, Wymawiać, Opowiadać)
Odwiedźcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi pełen ekscytujących zdarzeń czas w mieście! Zajrzyjcie na plac budowy, do supermarketu, na dworzec kolejowy, do parku, gabinetu taty i na wystawę cioci Igi. Z tym sympatycznym maluchem, ulubionym towarzyszem dzieci w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy, na pewno nie będziecie się nudzić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/Op (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Słucham i uczę się mówić : sylaby i rzeczowniki. 1 / Elżbieta Wianecka. - Kraków : Wydawnictwo Arson, 2012. - 24 strony : rysunki kolorowe ; 21 cm + płyta CD.
(Słucham i uczę się mówić/ Elżbieta Wianecka)
Opis według okładki.
Zestaw "Sylaby i rzeczowniki" składa się z czterech części. Do każdej książeczki dołączona jest płyta. Płyty należy słuchać codziennie z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek (warunek konieczny). Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2 x 10 minut. Nagrania na płytach zostały przygotowane w profesjonalnym studio oraz przetworzone elektronicznie (wydłużony czas trwania spółgłosek). Książeczki są ilustrowane, zawierają sylaby i podpisy, co pozwala na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. W książeczce "Sylaby i rzeczowniki 1" znajdują się sylaby ze spółgłoskami: B, C, D, F, G, H.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
ęzykowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej