Wianecka-Kuźma Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
wypożyczone
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Oddział dla Dzieci
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Wianecka-Kuźma Aleksandra
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lech Justyna
(138)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(127)
Czechowicz Józef
(119)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(90)
Steel Danielle (1947- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Roberts Nora (1950- )
(84)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(82)
Sekuła Elżbieta
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Drewnowski Jacek (1974- )
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Syrokomla Władysław
(70)
Fabianowska Małgorzata
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Lange Antoni
(65)
Mróz Remigiusz (1987- )
(63)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(60)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Stefańska Paulina
(57)
Zarawska Patrycja (1970- )
(57)
Christie Agatha (1890-1976)
(55)
Podsiadło Jacek
(55)
Remiszewski Ryszard M. (1951- )
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Shakespeare William (1564-1616)
(55)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(55)
Spirydowicz Ewa
(54)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(54)
Grabiński Stefan
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Hanna Gąssowska
(48)
Ostrowska Bronisława
(48)
Webb Holly
(48)
Wolny-Hamkało Agnieszka
(48)
Norwid Cyprian Kamil
(47)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(47)
Ginalska Agnieszka
(46)
Kledzik Emilia (1982- )
(46)
Kraśko Jan (1954- )
(46)
Michalak Katarzyna (1969- )
(46)
Prus Bolesław (1847-1912)
(46)
Chotomska Wanda (1929- )
(45)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(45)
Lipszyc Jarosław
(45)
Grzebalski Mariusz
(44)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(44)
Polkowski Andrzej
(44)
Szlengel Władysław
(44)
Jax Joanna (1969- )
(43)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(43)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(43)
Popławska Anna (filolog)
(43)
Borowski Tadeusz
(42)
Cussler Clive (1931-2020)
(42)
Włodarczyk Barbara
(42)
Gajcy Tadeusz
(41)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(41)
Nadwadowska Małgorzata
(41)
Szulc Andrzej
(41)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(3)
Odbiorca
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Logopedzi
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Czytanie
(4)
Język polski
(4)
Korekcja mowy
(3)
Logopedia
(1)
Zaburzenia artykulacji mowy
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(3)
Fonetyka
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
4 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i uczę się mówić/ Jagoda Cieszyńska)
Książka Jagody Cieszyńskiej i Elżbiety Wianeckiej to zestaw ćwiczeń adresowanych do trzech grup dzieci: cierpiących na zaburzenia słuchu fonemowego dwujęzycznych dla których język polski jest językiem obcym (drugim) Prawidłowa percepcja, inaczej odbiór słuchowy jest niezbędna, jeśli dziecko ma nauczyć się poprawnie artykułować głoski. Dzieci, u których występują zaburzenia w tym zakresie (słuchu fonemowego), stają przed problemem rozróżnienia głosek, które dla nich brzmią bardzo podobnie, na przykład głoski c oraz s, cz oraz sz albo r oraz l. Autorki zadbały o to, by młodsze dzieci nie miały problemów z zapamiętaniem miejsca i sposobu artykulacji trudnych głosek. W tym celu przygotowały specjalne wizualizacje. Do książki dołączono także płytę CD, na której umieszczono nagrania prawidłowej wymowy sylab. Dla ułatwienia, samogłoski w sylabach brzmią dłużej, niż ma to miejsce w warunkach naturalnych. Uwagi: nagrania przeznaczone są do słuchania za pomocą słuchawek optymalny czas ćwiczeń powinien wynosić około 10 minut dziennie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Wykrzyknienia i wyrażenie dźwiękonaśladowcze pojawiają się pod koniec pierwszego roku życia dziecka. Pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju mowy i komunikacji. Dla wielu dzieci jeszcze przez kolejne dwa lata pozostają jedynym sposobem przekazywania znaczeń. Onomatopeje w naturalny sposób umożliwiają dziecku ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej (umiejętności porozumiewania się) i artykulacji. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze i wykrzyknienia zbudowane są najczęściej z sylaby otwartej, najłatwiejszej artykulacyjnie, ale pojawiają się tu niemal wszystkie spółgłoski z systemu języka. Dzięki temu dziecko ma możliwość ćwiczenia wymowy także trudnych spółgłosek, ale w ułatwionej sytuacji komunikacyjnej. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze nazywają nie tylko zwierzęta, ale także przedmioty i zjawiska dziejące się wokół dziecka. Pełnią tym samym rolę rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka. Budują w ten sposób system językowy dziecka, pozwalający mu opowiadać o otaczającym świecie. Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami komunikacji językowej opanowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych i wykrzyknień jest niezwykle ważne ponieważ buduje pewność skutecznej komunikacji. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Językowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
ęzykowe ćwiczenia słuchowe przeznaczone są dla dzieci z autyzmem, afazją, alalią, jąkaniem oraz niezakończonym rozwojem mowy. Nagranie przygotowane w profesjonalnym studio zostało tak przetworzone elektronicznie, by długość trwania spółgłosek była równa długości brzmienia samogłosek. Do płytek dołączono ilustrowane książeczki. Pozwoli to na jednoczesne ćwiczenie uwagi, koncentracji, analizy i syntezy wzrokowej oraz na wczesną symultaniczno-sekwencyjną naukę czytania. Drugi etap to przygotowanie do słuchania, rozumienia i samodzielnego tworzenia zdań. Aby mogło w indywidualnym systemie komunikacji pojawić się zdanie niezbędne jest rozumienie i użycie czasownika. To właśnie czasownik otwiera drogę do pojawienia się gramatyki, bo to on wyznacza formę użycia odmienionego przez przypadki rzeczownika. Dziecko musi słuchać własnych realizacji językowych, aby mogło skutecznie uczyć się systemu językowego. Optymalny sposób stymulacji to codzienne 2x10 minutowe słuchanie nagrania, z wykorzystaniem indywidualnych słuchawek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej