Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Oddział dla Dzieci
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lech Justyna
(138)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(127)
Czechowicz Józef
(119)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(90)
Steel Danielle (1947- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Roberts Nora (1950- )
(84)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(82)
Sekuła Elżbieta
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Drewnowski Jacek (1974- )
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Syrokomla Władysław
(70)
Fabianowska Małgorzata
(69)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Lange Antoni
(65)
Mróz Remigiusz (1987- )
(63)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(60)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Stefańska Paulina
(57)
Zarawska Patrycja (1970- )
(57)
Christie Agatha (1890-1976)
(55)
Podsiadło Jacek
(55)
Remiszewski Ryszard M. (1951- )
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Shakespeare William (1564-1616)
(55)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(55)
Spirydowicz Ewa
(54)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(54)
Grabiński Stefan
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Hanna Gąssowska
(48)
Ostrowska Bronisława
(48)
Webb Holly
(48)
Wolny-Hamkało Agnieszka
(48)
Norwid Cyprian Kamil
(47)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(47)
Ginalska Agnieszka
(46)
Kledzik Emilia (1982- )
(46)
Kraśko Jan (1954- )
(46)
Michalak Katarzyna (1969- )
(46)
Prus Bolesław (1847-1912)
(46)
Chotomska Wanda (1929- )
(45)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(45)
Lipszyc Jarosław
(45)
Grzebalski Mariusz
(44)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(44)
Polkowski Andrzej
(44)
Szlengel Władysław
(44)
Jax Joanna (1969- )
(43)
Krentz Jayne Ann (1948- )
(43)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(43)
Popławska Anna (filolog)
(43)
Borowski Tadeusz
(42)
Cussler Clive (1931-2020)
(42)
Włodarczyk Barbara
(42)
Gajcy Tadeusz
(41)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(41)
Nadwadowska Małgorzata
(41)
Szulc Andrzej
(41)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Logopedzi
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Czytanie
(2)
Język polski
(2)
Korekcja mowy
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i uczę się mówić/ Jagoda Cieszyńska)
Opis według okładki.
rawidłowa artykulacja samogłosek ma zasadnicze znaczenie dla wyrazistości wymowy, a tym samym do bycia rozumianym. Małe dziecko rozpoczyna ćwiczenie wokalizowania samogłosek już pod koniec drugiego miesiąca życia. W gaworzeniu niemowlęcym można usłyszeć wiele samogłosek, które nie występują w języku polskim. Dopiero w szóstym miesiącu życia utrwalają się samogłoski charakterystyczne dla języka etnicznego. Należy pamiętać, że kategorie samogłoskowe mają znacznie większą niż spółgłoski skłonność do nakładania się na siebie.Samogłoski mają także wiele wariantów regionalnie i społecznie uwarunkowanych. To właśnie po brzmieniu samogłosek można łatwo rozpoznać, czy ktoś urodził się wychował na Śląsku, czy na Wybrzeżu. Artykulacja samogłosek zdradza też nasze pochodzenie, gdy porozumiewamy się w obcym języku. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu. Pomoc przeznaczona jest dla dzieci: - dwujęzycznych - niedosłyszących - z niezakończonym rozwojem mowy - z wadami wymowy - z afazja i alalią - z zaburzeniem komunikacji językowej - z zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi Praca z książeczką Samogłoski i wykrzyknienia poprawia koncentrację i uwagę dziecka oraz stanowi pierwszy etap w nauce czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Słucham i Uczę Się Mówić)
Książeczka zawiera płytę CD która jest integralną częścią.
Wykrzyknienia i wyrażenie dźwiękonaśladowcze pojawiają się pod koniec pierwszego roku życia dziecka. Pełnią bardzo ważną rolę w rozwoju mowy i komunikacji. Dla wielu dzieci jeszcze przez kolejne dwa lata pozostają jedynym sposobem przekazywania znaczeń. Onomatopeje w naturalny sposób umożliwiają dziecku ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej (umiejętności porozumiewania się) i artykulacji. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze i wykrzyknienia zbudowane są najczęściej z sylaby otwartej, najłatwiejszej artykulacyjnie, ale pojawiają się tu niemal wszystkie spółgłoski z systemu języka. Dzięki temu dziecko ma możliwość ćwiczenia wymowy także trudnych spółgłosek, ale w ułatwionej sytuacji komunikacyjnej. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze nazywają nie tylko zwierzęta, ale także przedmioty i zjawiska dziejące się wokół dziecka. Pełnią tym samym rolę rzeczownika, czasownika, przymiotnika i przysłówka. Budują w ten sposób system językowy dziecka, pozwalający mu opowiadać o otaczającym świecie. Dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy oraz z zaburzeniami komunikacji językowej opanowanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych i wykrzyknień jest niezwykle ważne ponieważ buduje pewność skutecznej komunikacji. Ćwiczenia powinny odbywać się codziennie przez 6 minut, czas ten może zostać podzielony na dwie sesje. Warunkiem koniecznym jest użycie słuchawek. Takie postępowanie jest uzasadnione badaniami klinicznymi. Podczas słuchania dziecko musi być odgrodzone od innych bodźców dźwiękowych oraz mieć bezpośrednią stymulację analizatora słuchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej